13/7 Mammoth Lakes til Yosemite

Written by famdam

15. juli 2013

Vi startede dagen tidligt med morgenmad i vores skilejlighed og fik hurtigt pakket sammen og forladt hotellet. Vi valgte så at køre op til “Minaret Vista point” som er rigtigt godt sted at se nogle af bjergene omkring Mammoth, samtidigt kørte vi forbi den store lift til toppen af Mammoth Mountain, der heldigvis var åben så efter vores udsigtstur var det til tid til at tage panorama liften til toppen 11083 ft. over havet (i går var vi 286 ft. under havet overflade).

Turen der op delte vi med de mange Mountainbike ryttere som bruger bjergene nu hvor sneen er væk. Det har de været i en lille måned tid. Der var en fed udsigt over området fra 3,3 km’s højde. Sneen var stort set væk, men man kunne da lave en snebold. Det var ikke så koldt (11 grader) men vi havde dog fundet de lange bukser og trøjer frem.

Efter dette besøg i skiområdet forlader vi nu Mammoth Lakes. Et områder jeg meget gerne vil tilbage til og køre mountainbike.

Turen gik nu videre mod Yosemiti. Næste stop var Mono Lake inden vi nu skulle op i bjergene igen. Heldigvis er Tioga passet åbent så man dels kommer hurtige til vores næste overnatning Yosemite View Lodge, men det er også en fantastisk flot tur gennem Yosemite nationalpark. Det tog vel 5 timer at køre de 114 km fordi vi hele tiden stoppede for at tage billeder og bare nyde det smukke landskab. Det blev også til en lille hiking/vandre tur på 2,4 mil op til May Lake.

Vi var fremme ved vores hotel der ligger ca. 3 meter fra Merced floden og små vandfald ud for vores terrasse på 1. sal. Smukkere bliver det ikke med bjerg, vand og lyden (larmen) fra de små vandfald.)

Vi nåede også i poolen inden det blev tid til aftensmad og så på hovedet i seng. Det bliver en lang dag i morgen i Yosemite, vi har et stramt program for der er rigtig meget vi gerne vil se.