21/7 Sidste stop Aspen – Snowmass village

Written by famdam

23. juli 2019

Vi fik pakket ned for næstsidste gang og forladt Moab, efter morgenmaden og et tankstop (benzin, drikkevare og dæktryk). Der ventede en 4 timers kørertur foran os.

Den første lille times tid gik af den flotte rute 128, som kører mellem de flotte røde klippeformationer og Colorado floden. Virkelig smukt og en flot tur, inden vi til sidst kom på I-70 (den store interstate motorvej). Efter ca. 3 timer var det tid til at køre fra ved Gleenwood Springs og tage landevejen mod Aspen. Snowmass Village er en rigtig skisports-by der ligger meget flot op mod toppen “Capitol Peak”.

Inden vi ramte hotellet var det lige tid til at tanke, så vi ikke skulle gøre det når vi forlader byen kl. 3:45 imorgen. Og så besluttede Nets sig for at spærre mastercard’et. Så vi måtte lige bruge 30 min efter vi havde tjekket ind vores hotel, til at få åbnet det igen.

Efter indtjek og et kig på poolen, gik vi op til det de kalder “The Mall” for at få lidt frokost. Denne gang fandt vi en mexicansk restaurant. Efter frokost tog vi en svævebane ned til det der hedder basic village. Et flot område med mange restauranter, cykel(ski)-udlejning mm. samt en kreativt område.

Tilbage til hotellet for at få slappet af og gøre lidt klar til hjemturen imorgen. Kl. 19:00 var det så ned i basic village med Shuttel bussen og få noget aftesmad. Efter middagen var det retur til hotellet hvor den stod på nedpakning. Da vækkeuret ringer kl. 3:45 skulle alt pakkes ned og kufferterne så klar. Tøjet var lagt frem og alt klar da vi lagde os på senge ved 22-tiden.